Громадянська освіта 7 клас
Урок
Тема 3: Що робить людину людиною? Людська гідність. Взаємоповага. Мої цінності, мета і мрії. Самоаналіз і
саморозвиток. Особистісні якості. Внутрішня мотивація.
Мета уроку:
-Формувати розуміння учнів про людську гідність, взаємоповагу,
цінності, самоаналіз та саморозвиток через інтерактивні методи.
-Викликати інтерес до самопізнання та визначення
життєвих цілей через творчі завдання.
-Заохотити учнів до обговорень і активного
спілкування, використовуючи нестандартні підходи.
Очікувані результати: Учні зможуть:
-Розкрити значення людської гідності через гру.
-Визначити власні цінності та цілі через творчі
методи.
-Виконати вправи на самоаналіз у форматі квесту.
-Усвідомити мотиваційні чинники через інтерактивні
ситуації.
Обладнання:
-Презентація (ключові поняття у формі коміксів чи
мемів).
-Роздатковий матеріал (квестові картки, пазли
"Моя особистість").
-Відео чи мотиваційний ролик.
-Стікери, кольорові картки, маркери.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
1.
Привітання в ігровій формі: "Я -
особистість, тому що..." (кожен учень додає свою характеристику).
2.
Оголошення теми уроку через перегляд короткого
мотиваційного відео.
II. Актуалізація опорних знань
1.
Гра "Так чи ні" – вчитель зачитує
твердження про гідність, повагу та саморозвиток, а учні визначають
правильність.
1.
Кожна
людина має гідність, незалежно від її соціального статусу.
2.
Гідність
потрібно заслужити, її не мають усі від народження.
3.
Взаємоповага
означає, що ти повинен погоджуватися з думкою інших людей.
4.
Поважати
інших потрібно, навіть якщо їхні погляди відрізняються від твоїх.
5.
Людина,
яка розвивається, завжди порівнює себе з іншими, щоб стати кращою.
6.
Саморозвиток
– це процес, який триває все життя.
7.
Якщо
хтось тебе образив, ти маєш право принизити його у відповідь.
8.
Гідність
людини визначається її поведінкою, а не зовнішніми факторами.
9.
Повага
– це лише гарне ставлення до друзів та знайомих.
10. Саморозвиток передбачає вихід із зони комфорту та подолання
труднощів.
11. Бути ввічливим означає мати повагу до інших.
12. Гідність – це вміння підкорятися авторитетам без питань.
13. Взаємоповага означає, що кожен має право на власну думку.
14. Якщо людина не поважає інших, це не впливає на її власну
гідність.
15. Саморозвиток допомагає розкрити потенціал та досягти життєвих
цілей.
2.
Обговорення відповідей у парах та обмін думками.
III. Вивчення нового матеріалу
1.
Гідність та взаємоповага – створення "Дерева поваги", де кожен учень додає
"листок" з прикладом поважного ставлення.
2.
Мої цінності та мрії – малювання "Мапи мрій" на великих аркушах.
3.
Самоаналіз і саморозвиток – виконання завдання "Що в мені унікального?", де учні
заповнюють пазли власних якостей.
4.
Внутрішня мотивація – інтерактивна гра "Як я можу себе мотивувати?" (учні витягують
картки із життєвими ситуаціями та знаходять способи самомотивації).
Картки життєвих
ситуацій:
Тобі важко
виконати домашнє завдання з предмета, який тобі не подобається. Як ти можеш
знайти мотивацію, щоб його зробити?
Ти займаєшся
спортом, але відчуваєш, що не бачиш швидкого прогресу. Як не втратити
мотивацію?
Ти хочеш навчитися
грати на музичному інструменті, але перші спроби невдалі. Як ти можеш себе
підбадьорити?
Твої друзі досягли
успіху у справах, які тобі теж цікаві, а тобі поки що не вдається. Як залишитися
мотивованим і не засмучуватися?
Ти поставив собі
мету читати більше книжок, але постійно відкладаєш це на потім. Що може тебе
змусити діяти зараз?
Ти отримав(ла)
низьку оцінку за контрольну, хоча готувався(лася). Як не втратити
віру в себе та мотивуватися покращити результат?
Ти хочеш стати кращим
у певній навичці, але постійно стикаєшся з труднощами. Як не здаватися?
Ти боїшся
виступати перед класом, але тобі потрібно презентувати проєкт. Як знайти
внутрішню впевненість?
Ти хочеш більше
допомагати вдома, але завжди знаходиш відмовки, щоб цього не робити. Як мотивувати
себе бути відповідальнішим(ою)?
Тобі потрібно
вивчити багато нової інформації за короткий термін. Як зробити процес
навчання цікавішим?
Ти хочеш бути
активнішим у громадському житті школи, але соромишся. Як подолати страх
і почати діяти?
Ти втомлений(а) і
не маєш бажання виконувати завдання, але дедлайн наближається. Як знайти сили та
мотивацію працювати далі?
Ти спробував(ла)
щось нове, але тобі сказали, що це в тебе не дуже добре виходить. Як залишитися
впевненим(ою) у своїх силах?
Тобі потрібно
підготуватися до важливого тесту, але ти не знаєш, з чого почати. Як організувати
навчальний процес так, щоб було легше вчитися?
Ти мрієш досягти
великої мети, але вона здається надто далекою та важкою. Як не втратити
мотивацію на шляху до неї?
IV. Закріплення матеріалу
1.
Вправа "Міст розвитку" – кожен учень
записує, які кроки зробить для самовдосконалення.
2.
Гра "Пантоміма мотивації" – один учень
зображає ситуацію, а клас визначає, яка цінність або якість проявляється.
V. Рефлексія і підбиття підсумків
1.
"Коло емоцій" – учні за допомогою
стікерів позначають свої враження на плакаті.
2.
"Мій перший крок до саморозвитку" –
кожен записує свою особисту обіцянку на картці та залишає в класі.
Заключне слово вчителя: "Людина стає кращою, коли прагне розвиватися та вчиться поважати
інших. Нехай цей урок надихне вас на великі звершення!"
VI. Домашнє завдання:
1.Написати історію "Я через 10 років" з акцентом на особистісний
розвиток.
2.Практичне завдання:
Обери одну із запропонованих ситуацій та напиши, як би ти вчинив(ла), керуючись
принципами взаємоповаги:
Твій друг/подруга
має іншу точку зору, ніж ти. Як ти будеш реагувати?
Однокласник
помилився, і всі сміються з нього. Як ти можеш підтримати його?
Ти отримав(ла) не
ту оцінку, на яку розраховував(ла). Як ти зможеш використати це для
саморозвитку?
3.Додаткове завдання Підготуй міні-презентацію (усно або на папері)
на тему "Мої мрії та цілі". Які кроки допоможуть тобі їх досягти?
Комментариев нет:
Отправить комментарий